Lycka!

Denna helgen har varit en av de bästa sen jag kom till Usa. Det började med att familjen åkte på minisemester och jag vald och stanna hemma och ha lite egen semester. Fredagen slappade jag som sagt vid poolen hela eftermiddagen. På lördagen var det min kompis födelsedag och hon hade bestämt sig för att spendera den med mig:) Först var planen att vi skulle dra till havet men gänget i skulle dra dit med hörde inte av sig så vi bestämde oss för att ändra våra planer. Hananja had läst om en bilutställning som var i Santa Rosa så vi bestämde oss för att dra dit och kolla och om vi inte gillade det kunde vi alltid dra till havet efteråt. Så vi åkte till bilutställningen och vi blev verkligen inte besvikna över ad i fick se. Det var omkring 800 bilar. Gamla amerikanare som alla blänkte så fint i solen! Vi tog vår tid och kollade på varenda bil halvvägs träffade vi en kille som ägde en Chevrolet Impala -63 som lät oss provsitta hans bil. Han frågade oss sedan om vi skulle till stan senare för och se på när alla bilar cruisade genom stan. Vi hade ingen aning om detta men han bjöd in oss till att åka runt i hans bil. Vi tittade på resten av bilarna och satte oss sedan vid en sen för lite underhållning. Det bjöds på gammal rock n' roll och allting var perfekt! Visade sig tillslut att en av de som framträde har en låt i Grease och hade en egen serie under 80 talet, Sha na na hette programet och bandet var "Bowzer and the stingrays". Han sjöng låtar som "blue moon", "goodnight sweetheart", "born to hand jive" och några andra godingar. Jag fixade autograf och tog kort jämte han. Sedan var det dags för att cruisa genom stan. Det var så sjukt häftigt att få sitta i en av bilarna och åka igenom stan. Vi klarade oss i tre timmar innan bilen tyvärr slutade gå... Vi var något besvikna men underhöll oss själva medans killarna försökte lista ut vad som var fel. Efter två timmar kommer det en (det har under dessa två timmar kommit killar som försökt hjälpa oss men ingen lyckades) Men jag kände på mig att denna killen skulle lyckas. Och mycket riktigt så lyckades han och få igång bilen. GLÄDJE! Vi var riktigt glada över att äntligen kunna få skjuts till vår bil. Halvvägs så säger dock John, han som ägde bilen, att han ser rök komma ut från bilen där bak. Vi stannar bilen och jag och Hananja flyger ur bilen då vi medans vår bil var sönder såg en bil börja brinna! Vi hittar inte var det kommer ifrån men till slut inser vi att det är nödbromsen så låg på. Fixat och klart kom vi till slut till vår bil och vi var oerhört glada över att vi valde att gå bilshowen då i fick uppleva så mycket mer än någon av oss kunnat hoppas på. Vi fick uppleva 60talet då det var som bäst!
 
Vi hade också bestämt oss för att spendera söndagen tillsammans, så klockan 10 kom hon och hämtade mig och vi åkte till Healdsburg och paddlade kajak längs "Russian River". Det var så skönt och stillsamt och bara glida ner längs floden i tystnaden och vi fick många go skratt tillsammans! När vi var klara la vi oss vid stranden och solade lite innan vi båda tog ett dopp i floden.
 
Jag är nu extremt trött så ni får vänt på bilderna tills imon Jag kan dock glädja mig och er med nyheten att jag bokat min resa till Alaska idag!!! Den 1 september kommer jag och några andra och resa runt i kenaifjorden och ha det bäst. Nu behöver jag bara boka en resa till innan jag kommer hem till Sverige den 16 september:D
Ha det bäst<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0