Övernattning, rodeo och bad

Åter en uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna. Jag tog med barnen ut på olika aktiviteter i torsdags. Vi pysslade och tittade på magishow. Då barn är hungriga nästan hela tiden passade vi även på och ha picknik i bilen. Grabben tog sig en snabb tupplur:)
 
 
På fredagen jobbade jag större delen av dagen. Han dock med att åka ut en sväng och införskaffa mig ingridienser till en traditionel jordgubbstårta då det som sagt var midsommar, om någon missade det;) Helt klart nöjd med resultatet då det var första gången plus att jag gjorde allt från grunden! Pluspoäng till mig :D
 
 
På kvällen hämtade Hananja upp mig då vi skulle iväg och sova över hos våran områdesrepresentant (AD). Träffade en ny au pair där som bor i Santa Rosa och kommer ifrån Sverige. Blev något chockad när hon helt plötsligt presenterade sig på svenska till mig då jag inte hade någon aning om nått.
Vi blev serverade tacos av får ADs barn och de spelade sedan fiol för oss. De var så snälla och trevliga och alla önskade att de var familjens au pair (de har dock aldrig haft någon au pair, trots att AD jobbat med det i evigheter typ!)
Efter övernattningen var det dags för rodeo! Gjorde dock en snabb titta i Hananjas bil för och se efter så hon hade tillräckligt med olja;) På rodeon fick jag uppleva tjurridning, lassokastning på kalvar, inridning av unghästar och mycket mer. Jag är så glad att jag fick möjligheten att uppleva detta tillsammans med underbara människor. Vi fick alla möjligheten att byta ut au pair-titeln till Cowgirls för en dag:)
 

 
Söndagen spenderade jag med Hananja vid Lake sonoma med bad och regn. Av alla dagar som det har varit sol och värme och så väljer vi att åka och bada på en av de få dagarna som kalifornien erbjuder regn men vad gör väl det. Vi må va söta men vi är inga sockerbitar:) Det var till och med varmare i vattnet än på land så vi stannade kvar i vattnet lite extra och lekte med min kamera. Kan också tillägga att utsikten var fantastisk när vi åkte upp till sjön trots de grå molnen. Längtar efter att åka dit när vädergudarna är på bättre humör igen, vilket inte kommer dröja så läng:D
 
 


Kommentarer
mamma

Återigen en massa underbara foton:)

Svar: Tack mamma:) <33
Emelie

2013-06-27 @ 12:44:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0