Bilder m.m.

tjo eller jag kanske ska säga hello:)

Sitter just nu på mitt hotellrum och väntar på ett samtal från min värdfamilj så att jag kan få reda på när de ska hämta mig imon. Herregud, jag ska träffa min nya familj imon! det är helt sjukt!!!
 
Men men, lektionerna rullar på här och man lär sig faktiskt en del, specielt om utvecklingsstadeier, uppfostran, HLR och första hjälpen på barn och massa annat. Plus att vi igår fick möjligheten att åka in till New York City. Tyvärr så gick vi inte ut på så många ställen så alla foton är inte riktigt hundra men då jag ska bo i närheten resten av året så är jag ganska säker på att jag kommer och få flera tillfällen till och fotografera, som en äkta turist^^
Vi bor som sagt på ett hotell (Hilton) de första tre dagarna, jag åker med STS som i sin tur sammarbeter med AuPairCare här i USA, utsikten från mitt rum, lektioner om barns utveckling (fysisk, mental och social), en av alla broar in till NY, skyskrapor överallt.
 
Något militärfartyg, en minnestavla med handmålade kort, jag trodde jag åkte till USA men helt plötligt hamnade jag i Kina;), frihetsgudinnan, jag med frihetsgudinannan, jag nära brooklyn bridge, ännu mer skyskrapor  
 
 
Tillslut kom vi till Time Square, Hard Rock Cafe och en massa andra butiker... självklart fanns det gula taxibilar ÖVERALLT, och nu är jag som sagt certifierad i CPR.
Att stå i Time Square är som att vara i en dröm!!!
 


Kommentarer
Sari

Gud så häftigt! Tror att du får skicka hem minneskortet till oss...Älskar/saknar efter dig men det går faktiskt ganska bra:) <3

Svar: haha det tycker du allt va! tänk så många kort vi kommer ha och gå igenom när jag väl kommer hem:D haha
Emelie

2012-08-30 @ 18:52:17
pappa

ser ju riktigt bra ha det gött

Svar: jag har det underbart men ja saknar er också ibland;)
Emelie

2012-08-30 @ 20:49:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0