Jag lever:)

Efter att ha flygit i omkring 12 timmar så är jag nu äntligen på amrikansk mark:) Men det gick dock inte som jag ville hela tiden. Till en början så var naturligtvis mitt flyg försenat, närmare bestämt 50mnuter försenat. Men jag kom på det och flög till Heathrow, london. När vi sen väl närmade oss heathrow hamnade vi i en kö på grund av förseningarna. Så efter 15 minuter extra i luften så landade vi. Jag gick då igenom säkerhetskontrollen och helt plötsligt hör jag mitt namn ropa upp i högtalarna. Mitt nästa flyg ska egentligen inte gå förens en timme senare men de ville ändå att jag skulle checka in. Så springer till gaten och får mitt bordingcard. Resten av resan är rätt okej. Ända tills jag har landat på Newark och det är ingen där! I alla fall ingen som ska hämta upp mig. Så jag står där i ca en timme innan en gubbe kommer fram och frågar om jag ska med aupaircare, vilket jag ska som tur var:) Får skjus till hotellet och får reda på att jag inte får ha med mig båda väskora. Jag tar det jag tror att jag kommer behöva de närmaste dagarna, kommer in på rummet och inser att jag glömt laddare till datorn och viktiga papper som jag MÅSTE ha. Så stressa ner för att se om man kan få tag i dem men de säger att de redan är i förvaring. Dock efter en halvtimma så inser kvinnan jag frågat att förådet är öppet så jag kunde hämta mina grejer.
Haha va deppig jag låter, för det är jag verkligen inte! Så nu ska jag inte klaga mer, livet är kanon och jag längtar efter imorgon då de första lektionerna börjar och till kvällen då vi ska in till New York på en guidad tur! Can't wait<3
 
på grund av föreningen så stannade familjen kvar
ett slag och fikade lite
något trött men väldigt förväntansfull!


Kommentarer
anki

åh, vad skönt att höra att du är framme. tänkte på dig mycket igår.Du är tuff tycker jag. Kramar till dig!!!

Svar: tack så mycket! jag kände mig rätt tuff men också oerhört liten igår:) haha hoppas allt är bra med er där hemma!
Emelie

2012-08-28 @ 17:46:55
URL: http://emelieausa.blogg.se
Janet

Goa Emelie. Vad härligt att höra i från dig. Hoppas att de tar väl om hand om dig nu. Roligt att du har en blogg, så vi får höra hur du har det. Många kramar från Janet & Jan.

Svar: tack så mycket:) roligt att ni hittade min blogg. jag hoppas att jag ska hinna och komma ihåg och skriva så mycket som möjligt här. ha det bäst:)
Emelie

2012-08-28 @ 19:10:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0