tiden går

idag har jag verkligen haft fullt upp! först så träffade jag Caroline som jag inte sett sen vi tog studenten. vi träffades på orion och fikade och pratade om allt möjligt, bland annat om usa (narurligtvis) efter det tänkte jag åka hem men helvägs hem tänkte jag att jag kunnde åka förbi knalleland för att se om jag kunnde få tid för manikyr. som tur var hade de tid just när jag kom så det var bara till och sätta sig i stolen och låta någon annan ta hand om mig. efter det var det till att ta sig ända hem.

Nöjd med resultatet
 
klockan 18 var det tid för att prata med min värdmamma. både mamma och pappa har velat prata med familjen för att lära känna henne lite mer och inte bara genom det som jag berättar. jag har varit rätt nervös nu i några dagar men så fort jag fick se henne och hennes dotter så förstod jag att jag verkligen gör rätt. att jag valde rätt period att åka och att det är rätt familj som jag har bestämt mig för att bo hos. allting känns underbart:)

efter ett par mycket upplyftande skypeminuter var det dags igen för att träffa nästa person. denna gång var det min underbara kunsin som naturligtvis nyss har flyttat hem till borås efter att ha bott i falun i vad som känns som en evighet! vi satte oss på viskan och tog några drinkar ochpratade om allt, även här kom man självkliart inpå au pair ämnet ;) vi kommer verkligen att ha mycket att prata om och göra när jag väl kommer hem igen. eller vad säger du om festtåget? haha

imon är också en fulbokad dag, undra om jag kommer och hinna packa färdigt innan jag åker och om jag hinner bli klar med mitt pre-departure project (det är dock inte så mycket kvar på det längre) men tänk, nu är det 5 dagar kvar, jag kan alltsåräkna dagarna på en hand;) haha
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0