Två veckor kvar

Som rubriken säger så är det nu "bara" två veckor kvar!!!
Jag har nog inte riktigt förståt än att om 14 dagar så sitter jag på ett flyg bort ifrån Sverige till USA där jag kommer att spendera mitt kommande år i New York, som sagt det är rätt ofattbart... Men nu är allt i stort sett fixat. I torsdags åkte jag upp med mamma och pappa till Stockholm för att fixa mitt visum. Vi gick upp halv fyra för att bege oss fyra då jag hade tid klockan 9.30 (kan ju säga att detta var första natten då jag faktiskt har varit orolig och nervös, vilket resulterade i att jag bara sov en timme på hela natten!) vi anlände till ambassaden tio över åtta och redan då var det LÅNG kö. Men ska man ha sitt visum så var det bara att ställa sig i kön och se glad ut. Då man inte får ha med sig elektroni in så stod jag där i ca två timmar, trött, ensam och utan nått att göra än att tänka på det som väntar i usa. När jag väl kom in så fick jag gå igenom en säkerhetskontroll innan jag kom in i själva ambassaden. Sedan trodde jag att jag skulle få träffa personen som skulle intervjua mig men då fick jag ställa mig i ytterligare en kö med kölappar. Jag fick nr 82 och de betjänade nr 63, alltså 19 personer före mig. Efter många om och men blev det min tur men då fick jag bara lämna in mina papper, sedan fick jag vänta, lämna fingeravtryck, vänta, och sist fick jag äntligen göra min intervju. Totalt väntade jag nog i runt tre timmar men det var värt det då jag fick mitt visum beviljat :)
Ambassaden:)

Jag har också fått mitt internationella körkort som jag behöver för att kunna köra i usa, dock så måste jag ju ha mitt vanliga körkort med mig tsm med det internationella.

Så med bara 14 dagar kvar så bör jag se till och bli klar med mitt pre-departure project som är ett arbete som jag ska skriva och som ska handla om familjen, mitt nya område och kulturkrockarna som kan uppstå. Man ska lägga ner ungefär 8timmar på det och jag har knappt börjat. Men jag har nu lånat lite böcker som ska hjälpa mig (hoppas jag). Kanske ska ta och jobba lite med det nu.

Ha det bäst


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0