Julafton

Julafton glider nu även för mig mot sitt slut men jag har mer och vänta imon då vi här i Usa verkligen firar julen. Idag har varit en lugn dag med mycket skypande. Först blev det pappas familj och efter det mammas sida. Sist men inte minst skypade jag även med min underbara mamma som jobbat. Jag värdersätter verkligen sin familj och det jag har kvar hemma i Sverige. Men jag är också sjukt imponerad över att jag valde och leva ut min dröm och att jag fortfarande får göra det. (Om några timmar så har jag varit hemifrån i 120 dagar!!!)
 
På kvällen efter att jag köpt mina sista julklappar (blev tillslut faktiskt klar:D) så åkte vi hem och åt lite men efter det åkte vi runt i området och tittade på husdekorationer. Jag kan ju bara säga som min vp sa "vissa hus ger en nästan migrän!" Blink här, bling där olika färger och figurer och musik som matchar. Speciellt är också ett ord som min vm använde och jag kan inte hålla med mer. Bilderna tillägnar jag till min kära far, Tror du att du kan se till att vårt hus ser lika dant ut nästa år?
Ja vi har ju inte fått någon snö som sagt, Några av husen vi åkte förbi, skriva brev till tomten måste man ju göra men vad är det de ger han för mat? Kakor?! inte konstigt att Tomten är rund och go´
Bilden ovan och under är från 1 hus! Och ja det var det värrsta huset jag har sett!! Gris med vingar, krubban, karusell, sjö och renar med släde bland en massa andra ljus!
 
 


Kommentarer
Pappsen

Ha Ha Ha Det alltså inte bara på filmerna det är så.Ingen energikris där inte funderar bara vad krubban skulle stå i våran trädgården. Riktigt fina bilder Emelie. Hör av dej imorgon när du kollat i strumpan för jag är lika nyfiken som dej. God Jul och sov gott hälsa alla
Pappa

Svar: Nej, det är inte bara i filmer som de har ljus utan så är det även i verkligheten! haha du har några månader på dig att fundera öer vart du ska placera allt;) Tack så mycket pappa<3
Emelie

2012-12-25 @ 09:04:08
sari

ÅjÅj!!!! nu kommer pappa inte få det lätt...var ska han hitta allt!?Hihi men visst är det pampigt (fniss) då har vi nog finare pynt här hemma :)
Love U Miss U

Svar: Man kan ha det fint på ett normalt och vackert sätt, inte bländande så man får migrän:P haha Love you and miss you too!<3
Emelie

2012-12-25 @ 17:08:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0