Julgran!

Idag väckte tjejen mig 7.15! En timme tidigare än vad hon brukar:/ jag kan ju inte säga att jag var särskilt glad men då jag insåg att jag vaknade upp med mitt huvud liggandes på hundens mage fick jag mig ändå ett skratt:) Tog hand om barnen ett tag och fick sedan gå till baka till mitt rum för att vila lite och skypa med mina föräldrar. Drog sedan och tränade för att efter det köpa gran. I vanliga fall brukar familjen åka till en granfarm och hugga sin egen gran men i år valde de att åka till en butik med färdighuggna granar. Alla granar var minst två meter höga och så tätta att man inte såg stammen. Det är annat jämfört med granarna som finns att köpa hemma i Sverige, även om jag saknar att försöka hitta den minst spinkiga och krokiga:) När vi skulle åka därifrån fick flickan helt plötsligt fnatt och började skrika och argumentera emot föräldrarna. Vi satt i bilen i nästan 30min utan att hon satte sig till rätta. Tillslut tog pappan henne i famnen och satte sig bak i bilen och bara höll om henne. Hon fortsatte skrika även när vi kom hem men det avtog efter ett tag och efter att hon spenderat lite tid för sig själv var hon åter sig lik och myste me mig framför brasan. Granen har inte tagits in än utan det ska vi göra imon och jag försöker förbereda mig på dekorationerna som kan komma. Bilder kommer imon, jag lovar. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0