Regn, regn, regn...

Jag som trodde att jag kommit till soliga Kalifornien börjar nästan fundera om jag istället hamnat på Svensk mark men så hör man om all snö som kommit där hemma och det har vi i alla fall inte här. Regnet som i vanliga fall inte bruka komma förens i januari, februari har redan kommit hit och det med besked. Sjöar bildas där det inte ska vara sjöar och vägarna är översvämmade (fick min första riktiga vattenplaning idag och det var riktigt läskigt(!)). Man märker verkligen att denna stat inte är känt för nederbörd då ingenting är byggt starkt nog för att klara "lite" regn. Men vad gör väl det jag är glad ändå:)

Började dagen med träning, sedan skypade jag men mina föräldrar och min kusin och hennes dotter (lite med hennes pojkvän också;)) som var hemma oss mina föräldrar. Riktigt underbart att se hur glad Alva blev över att se mig (även om det kanske inte var mig hon blev glad över att se men man kan ju alltid hoppas!) Tänk att hon redan är ett halvår gammal. Tiden går så sjukt fort här samtidigt som det ibland känns som om den står still.

På kvällen drog jag ut för att käka lite med några andra tjejer och det är ju alltid trevligt att träffa nya människor, speciellt när alla går igenom samma sak.

Nattinatt/Godmorgon



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0