Tahoe dag3

Idag åkte vi som sagt hem ifrån snön och det var rätt skönt då det började regna. Större delen av helgen spenderades tyvärr inne men jag fick i alla fall se lite snö. Om jag tyckte att resan dit tog lång tid så kan jag ju säga att hemresan inte gick mycket snabbare. 8 och en halv timme tog det ungefär. Dock så stannade vi till vid IKEA i ca två timmar. Det visade sig att ingen av dem hade varit inne i en ikea-butik tidigare och de älskade det. Haha får väl en nota skickade efter att jag lämnat dom på allt de kommer att köpa där på grund av att jag visade dem en del av sverige. Käkade köttbullar med brunsås, potatismos och lingonsylt. Efter det köpte jag även med mig lite svenska varor så jag kan bjuda familjen på en någorlunda svenskt julbord. Lyckades också träffa en svensk som jobbade där bland matvarorna. Medans jag stod och mumlade på svenska frågar hon helt plötsligt om jag var från sverige. Det visade sig att hon själv jobbat i Sacromento som aupair för 25 år sedan och helt enkelt blev kvar. Vad säger ni om det. Ska jag sattsa på ett fortsatt liv här och kanske jobba på Ikea:P  
(Området vi var vid annordnade olympiska spelen, visserliggen var det 52år sen men vem bryr sig?. Ikea, jag sketchar för tjejen som blev ledsen när vi skulle åka men jag lovade att vi snart skulle tillbaka viket gjorde henne mycket glad! Min svensk mat, köttbullar, prinskorv, sill, pepparkakor, choklad, juleskum och julmust. Har även införskaffat mig två par nya skor, regnstövler och vinterstövlar.)


Kommentarer
sari

DU SKULLE BARA VÅGA.....min lilla underbara prinsessa! du köpte vaniljjus!!!! jag har visst lärt dig en del iaf :) <3<3<3
Love U

Svar: haha!!! inte jag utan vm, men hade inte hon köpt dem hade jag nog gjort det;)
Emelie

2012-12-18 @ 17:36:57
raija

Allt låter så underbart,t.o.m svensk julmat inte illa men säger som din mamma tänk inte tanken enns finns juh Ikea i Göteborg oxå om det lockar hehe kram på dig gumman<3

Svar: haha nja ikea är nog inte mitt kall direkt:)
Emelie

2012-12-23 @ 14:32:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0