Tragiskt!

Idag är det en mörk dag i Amerikas historia! En helt vanlig fredagsmorgon, många glada och förväntansfulla barn blev avsläppta vid skolor överallt i landet och i världen men i Newtown, Connecticut, skulle dagen bli kort och hemsk. Omkring 9.40 fick föräldrar i denna stad ett robotmeddelande om en misstänkt skolskjutning. Denna hemska nyhet var sann. Det var ingen övning eller ett dåligt skämt utan någon hade faktiskt tagit sig in i en skola och skjutit mot barn och vuxna. Alla skolor i delstaten stängdes direkt ner och föräldrarna fick komma och hämta sina barn. Men för föräldrarna till 20 barn väntar något otänkbart. De kommer aldrig mer att få köra sina barn till skolan, de kommer aldrig mer att få hämta sina barn från skolan. Deras barn kommer inte att få växa upp, lära sig saker, ta studenten, ha egna barn, gifta sig och allt annat de bodde få göra men inte kommer att kunna göra då deras liv idag fick ett slut. Barnen i fråga är mellan 5 och 11 år och även ett flertal vuxna miste idag sitt liv på grund av att en människa med vapen. Dödssiffran är ännu osäker och olika källor har olika siffror i antalet vuxna som dog men troligen var det 6 vuxna (rektorn och kurator och andra som jobbar på skolan). Min tanke går till alla barn som överlevde och alla föräldrar, släkt och vänner till de döda. Känslan jag fick när jag såg "mina" barn komma utspringande efter skolan idag var obeskrivlig och jag var så glad över att kunna krama om dem när vi äntligen kom hem till tryggheten. Med tanke på att de är i samma ålder så blev man extra tagen av dagens händelse!
 
Så jag har för mig att jag tidigare nämnt att jag skulle till Santa Cruz i helgen men nu ska vi istället åka till Tahoe och snön över helgen:) Kan ju hoppas att man får lite julkänsla medans man är där... Bilder kommer
Godnatt och krama era nära och kära lite extra nästa gång du träffar dem<3<3<3<3<3<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0