Alla helgons dag

 
Lördag och tidig jobbdag. Vaknade vid 8 av att jag hör barnen utanför dörren fråga var jag är. Till slut inser de att jag fortfarande sover i mitt rum och smyger in och väcker mig ordentligt. Vi går upp och jag börjar göra frukost till dem när killen helt plötsligt för ett bryt på mig helt utan anledning. Pappan skickar honom till sitt rum och vi hör hur han fortsätter och skrika ett bra tag, pappan åker iväg och lämnar mig ensam med båda. Jag går då upp och leker lite med tjejen medans killen lugnar sig i sitt rum. När det verkar som om han har lugnat sig går jag in till han och vi går ner tsm men samma sak händer igen. Som tur vaknar vm och tar över honom då jag inte hade mycket nerver kvar:) Resten av dagen gick dock bra. Tränade och fick åka hem från gymet själv med barnen för första gången då vf beslöt sig för att gå på ännu en dejt efter träningen. Vi kom hem och tittade lite på film och hade det allmänt soft. På kvällen hade vi gäster över och de har två barn (5 och 3) och alla sprang runt överallt och skrek större delen av kvällen. Nu har jag dock checkat ut och lagt mig i sängen då jag ska upp imon bitti för ännu ett tidigt pass. Det jobbiga är bara det att inatt så går vi här över till vintertid så när de vaknar vid 8 är klockan bara 7! (Jag kommer vara död haha.)
Till skillnad från Sverige så firar man inte alla helgonens dag här i Usa så det blev ingen tripp till någon kyrkogård ikväll. Har dock tänkt på min familj idag, och önskat att jag kunnat gå till farfars grav som jag alltid gjort på denna dag så länge jag kan minnas, tänder dock ett ljus i mitt rum för farfar, Helene och Kerstin och alla andra som jag håller kärt
 
bild på minneslunden hemma från mamma


Kommentarer
sari

Min uderbara dotter<3

2012-11-04 @ 23:07:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0