konstgjort

 
Fredagen gick bra överlag. Åkte efter skolan till en park och hade playdate med några kompisar till barnen. Var där i ca två timmar innan vi åkte till biblioteket (skaffade mig ett amrikanskt lånekort;)) och hyrde några böcker och filmer innan vi begav oss hem. Filmkvällen började bra ända tills jag märkte att båda började bli allt för trötta medans de fick sitt barn vilket resulterade i mycket skrik och tårar. Fick tillslut på dem deras pjamaser och försökte få dem att sova men det gick inte hem. Istället gick vi ner och tittade på ytterliggare en film, Oliver och gänget som är en helt underbar film (en av alla bra saker som man kan göra då man jobbar med barn är alla underbara disneyfilmer som man kan titta på igen, man är verkligen aldrig för gamal för lite disney). När den filmen väl var slut kom ännu mer tårar och skrik från framförallt tjejen som saknade sin mamma. Tack och lov hjälpte vp mig endel men jag kan ju verkligen säga att jag var väldigt trött när jag gick och la mig!
 
Idag så åkte vp iväg på en konferans på morgonen och lämnade mig åter själv med barnen. Vilket jag tycker är skönt men idag är en sådan dag då jag verkligen inte vaknade upp på rätt sida vilket i sin tur leder till att man tycker att barnen är lite extra jobbiga. För att lugna mig och tjejen valde vi att laga pannkakor. Jag frågaded om hon ville ha svenska eller amerikanska och självklart var det bara amerikanska som gällde. Jag valde dock att göra dem från mitt eget recept och inte från den färdigblandade pulvermixen som finns i skafferiet. Hon var villig att smaka men det passade tydligen inte hennes smak. Så fram med pulvermixen med gud vet hur många konstgjorde smakämnen och tillsattser den innehåller men det gjorde i alla fall henne glad. Jag föredrar dock allt som är bakat från grunden, svenska eller amerikanska.
Riktiga pannkakor bakade med mjöl, mjölk, ägg, bakpulver, socker och salt. Inga tillsatser;)
 
Nu ska jag försöka underhålla barnen i några timmar till innan vp kommer hem och jag kan åka till gymmet:))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0