Över

Då var denna helg och högtid över. Kalkonmiddagen gick mycket bättre än vad vm trodde vilket var skönt. Tyckte ändå att det var aningen stelt mellan vm och vps syster men hellre det är bråk. (De bråkade tydligen senast de träffades vilket var ett tag sedan, (är föresten förvånad över hur sällan vissa här i usa träffar sing egen släkt!!! skulle inte klara mig länge utan någon form av kontakt med min underbara släkt^^)) Kalkonen smakade lite som kyckling, fast torrare, och resten var helt okej. Inget slår dock svensk mat, speciellt svenskt julbord mums!
Fick under kvällen en våg av saknad efter min familj då man ser denna familjen tillsammans, högtiden som den är och julen som kommer. Det kommer bli tufft men jag är stark, hoppas jag.
 
Dagen efter åkte vi till en frukost resturang för att sedan säga hejdå till alla. Hem, vila lite, till gymet, hem igen och innan jag visste ordet så var det sängdags igen. Skrämande hur fort vissa dagar går här.
 
Idag är det i alla fall måndag och barnen är tillbaka i skolan vilket är UNDERBART. Jag förstår verkligen mina föräldrars lättnad varje gång ett lov är över;) Skola för barnen innebar sovmorgon för mig:D yes! skypade lite med mina päron, hämtade barnen och sedan drog vi till gymmet för lite sim och träning. Om man ska simma och träna samma dag, se till och träna innan ni simmar. Så smart var inte jag idag eller rättare sagt så smart var inte min vm. Vi spenderade först en timme ute i poolen (ja vi badar som sagt fortfarade i poolen ute i slutet av november och det kommer vi fortsätta göra) sedan gick vm och en kompis till henne på ett yoga pass medans jag gick runt bland maskinerna. Har dock aldrig varit så mör i kroppen! Det var helt sjukt och resulterade tyvärr i att min träning inte blev som jag ville. Tog det lite lätt och gick istället på löpband i 30min och gjorde lite enklare övningar. Men bättre lycka näsat gång:)
 
 
Tog fram juldekorationerna i fredags och barnen va helt till sig, ENDEL av utebelyningen kom upp, fick ta fram den vanliga vågen när vi skulle väga kalkonen då det inte stod någonstans och man behövde veta det för att veta tiden den behövde i ugnen,tillslut åkte den in och tillagad, släkten (han till höger om mig är en musiker och blivande stjärna så lite respekt till mig haha http://www.youtube.com/watch?v=20YSBxLHleo) mat, mat, på kvällen då jag gick ut för att lätta på känslorna lite, frukost
 


Kommentarer
sari

Haha!!! jadu, när skolan börjar efter ett lov är/var ganska skönt:) Du kommer att klara det galant (julen) din vf verkar ju vara toppen +allt det du har framför dig...Jisses han var ju riktigt bra o snygg :) Love U Miss u <3

2012-11-27 @ 10:41:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0