3 veckor

Denna vecka har gått väldigt fort. Det känns som om inget har hänt men samtidigt har det hänt en hel del. Jag fick mitt SSN i måndags så på tisdagen åkte jag till banken (Chase) för att öppna ett konto. I vanliga fall skulle ett sådan ärende ta några minuter i sverige men nu är man ju inte i sverige utan usa och här tog det lite mer än en timme då min bankman och min vm pratade om allt möjligt, visade bilder av barn och en massa annat. Ett av alla tecken på att amrikanare är betydligt mer öppna än svenskar och jag vet inte om det är en bra sak eller inte?
På torsdagen fixade vi in mig i familjens träningskonto så nu kan jag träna när och hur mycket jag vill:) Vi drog dock en enkel liten lögn om att jag är familjens "long lost niece" haha:)
Idag var jag på min första pumpkinpatch och jag köpte min första pumpa. Verkar dock som om vi kanske sak åka på flera men är inte säker på hur det blir med det.
Utöver detta har jag tagit hand om barnen mer och mer. Jag känner mig mer och mer säker själv med barnen men det kommer självklart fortfarande stunder då jag inte har en aning om vad det är jag gör men det är väl så det ska kännas efter tre veckor. Tänk att det imon är tre veckor sedan jag flög från New York för att spendera resten av året här i Windsor. känns som en evighet samtidigt som det känns som att det var igår jag klev på planet i Göteborg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0