Andra, första jobbdagen

I dag var det som sagt första jobbdagen i denna familjen. Började med att hjälpa till och göra barnen redo för skolan, klä på dem kläder och servera frukost för att tillslut få in dem i bilen. Sedan åkte vi till skolan där jag och mamman släppte av mig och jag fick en underbar hejdå-kram av tjejen:) Väl hemma så satte jag mig och vm och pratade i typ en timme om allt möjligt. Att redan efter så här få dagar kunna prata så ledigt och öppet om i stort sett allt med henne känns riktigt bra.
Vid två tiden åkte vi för att hämta barnen och vm passade då på och presentera mig för barnens lärare och hon berättade att så fort killen såg mig från klassrummet så hade han blivit jätte ivrig över att få träffa mig (samma sak sa mamman att hon såg på morgonen då han blev som en helt annan kille så fort han såg mig, alltså något possitivt.) Väl hemma spenderade barnen och jag större delen av eftermiddagen vid poolen:) Sedan frågade mamman mig om jag kände mig så pass säker med barnen så att hon och hennes man kunde gå ut på middag och det gör jag verkligen. Så vid sju lämnades jag ensam med barnen och de var så söta hela tiden. Känns så skönt att barnen redan gillar mig även om jag vet att det kommer komma dagar då de inte kommer att gilla mig lika mycket men det får jag ta då. Nu njuter jag av dagen som varit plus att jag nyss fick reda på att jag har sovmorgon imon, vilket innebär att jag ska försöka komma in i rätt rytm då jag vaknat vid 5 typ de senaste dagarna


Kommentarer
Johanna O

Känns så härligt att få läsa om din vardag nu! När du är glad är vi hör hemma glada!! Puss puss

Svar: Det är ju skönt att alla är glada:) då går ju tiden fortare också vilket leder till att vi snart ses igen<3 miss you!
Emelie

2012-10-09 @ 11:02:32
Daddy

Snacka om att pusselbitarna ramlar på plats. Skicka ett tackkort till den gamla Pshykofamiljen.

Svar: Du den familjen förtjänar inte ens att bli nämnda på denna blogg längre typ! :)
Emelie

2012-10-09 @ 16:46:36
raija

Underbart att höra att allt funkar det ar som det ska vara.nu har har du antligen kommit hem.puss kram moster<3


Svar: Ja nu har jag förhoppningsvis kommit hem ;) kram<3
Emelie

2012-10-09 @ 19:12:38
Erika

Åh vad det känns bra att läsa nu!!! Hoppas verkligen att allt kommer fungera nu så du får njuta av denna upplevelse så mycket som du förtjänar! Puss och kram/ storkusinen ;)

Svar: Ja det är rätt skönt att äntligen kunna njuta av livet och lämna positiva besked till er där hemma! hoppas allt är bra med dig. puss och kram emelie:)
Emelie

2012-10-10 @ 01:00:18
sari

Åh min prinsessa!!!Så fantastiskt underbart:) Du ser att vi är några här hemma som tycker detta är så härligt o se att du mår bra nu....Ps njut av värmen i morse var det -0,8 här hemma;);)Love U

Svar: Det är alltid skönt och hör från nära och kära hemma som stötar mig, även om det fortfarande är jopbbigt att vara borta från alla jag älskar! Klart jag njuter av värmen:) <3
Emelie

2012-10-10 @ 09:13:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0