FREDAG

Som de flesta vet så börjar halloween närma sig, inte minst här i USA. Och jag måste säga det att alla tar det på största allvar! Till och med denna familjen:) Så idag var det dags för att ta fram endel av dekorationen till trädgården. Vi kommer dock förmodligen och köpa mer då de inte tycker att det var tilllräckligt. Vad tycker ni? Hela entren är fylld med spindelnät med spindlar och små skelett kroppar. Plus att vi nu ha en kyrkogård i trädgården R.I.P 
Fredag i denna familjen innebär också filmkväll, så vi fixade lite mat till barnen och satte oss sedan och tittade på Charlie Brown och hans vänner. Bland annat gulliga snoopy. Familjen låg  bäddsoffan och jag fick fotöljen för mig själv. Men en stund kom dock grabben och la sig jämte mig ilket lede till att både jag och vm föll in i ett gemensamt aww^^ (övrig fakta kan ju vara att skaparen bakom denna film, Charles M. Schulz, kommer från detta område och de har statyer och annat kring han här i området plus att vps jobbarkompis dotter var med och gjorde rösten till någon av karaktärerna i filmen! respekt med så onödigt vetande så glöm det sista ni just läste;)) 
 
Var även i mataffären innan idag (vilken är väldigt lik svenska butiker men ändå så olik, ska ta med mig kameran nästa gång och visa hur det kan se ut) och fann en gratistidning med bland annat recept så nu skan jag kurra ner mig i sängen och se om jag kan få lite amrikansk insperation. Nattinatt
 


Kommentarer
Daddy

Inspiration i matlagning behövs här också.Fattar inte var den tagit vägen har varit borta i över en månad nu(var tror du jag skall leta??)
Pappa

Svar: haha den behöv jämt. du skulle kunna finna lite insperation på andra sidan atlanten men jag antar att du vill ha något närmare;)
Emelie

2012-10-13 @ 07:43:35
sari

Underbart! det kanske slutar m att du tar m dig lite av dekorationen hem...Ser mysigt ut m film kväll :) Love U

Svar: haha eller iaf blir inspererad av att köpa mer dekoration hemma:)
Emelie

2012-10-13 @ 08:41:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0