resan

Igår lämnade jag NY bakom mig. Efter att ha bott där i 5 veckor och 5 dagar så kom jag äntligen ifrån det. Jag fick skjus av Super shuttle. Jag var den enda som behövde skjus så föraren pratade med mig hela tiden. Han fick mig och skratta och det var så skönt att äntligen ha någon och prata med! Jag anlände sedan till LaGuardia flygplats vid 9, även om mitt plan inte skulle gå förens 13.35. Det var dock skönt att vara där i god tid för att kunna checka in lungt och bara vara. Hellre vara ensam på en flygplats än i ett rum hos människor som ändå inte pratar med mig. sen började flygresan. Vi mellanlandade i Milwaukee (fick dock inte gå ur planet men ändå). Sedan fortsatte planet til Los Angeles, men inte förens vi rest över otaliga berg! Vyn från planet var helt otrolig. I LA fick jag sen vänta en timme innan mitt nästa plan till San Fransisco åkte. Den resan tog bara en timme så det gick fort. Väl på flygplatsen så mötte jag upp värdpappan och det känds rätt direkt. Han frågade mig om resan och jag svarade glatt. Efter ha hämtat min väska så bar det av HEM. Men så klart så stannade vi vid Golden gate bridge för och ta lite foton och kolla på utsikten över SF. OTROLIG! Väl hemma så mötes jag av mamman med en varm kram och vi satte oss ner och pratade om resa, barnen och allt möjligt. även om jag var hur trött som helst så var jag samtidigt så pigg! Men tillslut fick jag ge mig och gå och lägga mig.
Morgonen efter så mötes jag av barnen pigga och glada och väldigt nyfikna. De frågade en massa saker och jag han knappt svara innan de hade en ny fråga. Det är väl så det ska vara när man är Au pair?! Nu är jag dock ensam i huset då familjen åkt till gymet så jag ska försöka ta mig ut och titta runt i området lite lätt:)
 
 
 
Skönt att lämna detta så kallade "hem",    Mike (min chaufför) var tokig i elektronik och superman.
 
Frukost efter att ha checkat in och fått boardingpassen
Vänta på flygplan och på flygplatsen
Milwaukee                                                Berg, berg och mer berg
Då har man åkt över Golden Gate Bridge och sen San Fransisco med alla lampor. bilderna är nte så tydliga men att stå och se det men egna ögon är något helt otroligt!
 Im home
 Vp frågade om jag gillade söta saker och gav mig två "kanelbullar" får nog vissa dem hur riktiga kanelbullar ser ut:)
 


Kommentarer
Anki

Vilka underbara bullar!! Där har du något att lära dom,och mycket annat. Tänk när du får gå loss i köket,skulle vilja ha ett öga med nån stans och se allas miner. Skönt att du fått det bra nu:-)

Svar: de var riktit goda men mina bullar är det inget som slår haha. det skulle du allt bra vilja va, får väl ta massa kort och skicka till dig så du får se lite av deras reaktioner :)
Emelie

2012-10-08 @ 18:54:09
Anki

Gör gärna det hi,hi,hi

2012-10-08 @ 22:49:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0