Underbara helg

 
Då var den första helgen i kalifornien avklarad och det var en hektisk helg.
Lördag:
Till en början så skulle vi egentligen gå på C fotbollsmatch (8.30) men då han inte tycker om det längre beslöt vi oss för att skippa den och ta det lungt på morgonen. Vi hade disko och dansade runt och åt lite frukost. Sen så bar det av mot N match (9.30). Vi spenderade ungefär en timme där innan vi drog oss vidare till gymmet. Alltså jag har nog alldrig sett något liknande vad gäller fitnes/gym anlägningar. De hade de vanlig med vikter i maskiner och fria vikter, löpband och crosstrainer med mera det som man är van vid att finna på ett gym. De hade dock också utomhuspool, tennisplaner, vollybollplaner(inne) och basketplaner(inne). Och omklädningsrummen ska vi inte prata om. Man fick låna handdukar (dusch och svett) fri tillgång till tvål, schampo/balsam, lotions, deoderant och en massa annat bra och ha i ett omklädningsrum. Jag älskar det och på måndag ska vi skriva in mig så att jag kan åka dit när jag vill för att träna eller bara ta det lungt ii poolen.
Efter träningen så drog hela familjen och jag iväg till en au pair träff. Vi trodde först att det bara skulle vara några stycken men det visade sig att det var en stor "festival" liknande arrangemang. Träffade därför inte så många andra au pairer som jag hade hoppats på men detta var ju inte sista gången vi hade en träff. Vi blev alla bjudna på god mat, och så fick vi titta på och uppleva en massa coola saker. Även vi vuxna kunde underhålla oss bland alla dessa barn som sprang runt som galiningar med föräldrar och au pirer efter dem.
Vi åkte hem ifrån träffen vid 4 och då var vi alla trötta och varma. Speciellt jag då jag tog på mig långbyxor på morgonen, eftersom mornarna faktiskt är rätt kalla, i hop om att vi skulle hinna hem så att jag kunde byta om men det gick inte:/
När vi sedn kom hem fick jag ta med barnen ut då föräldrarna behövde städa huset lite inför kvällen så jag och ungarna hoppade på studsmattan. Eller lättare sagt de hoppade på mig och bombaderade mig med kramar och brottning. Konstig kombination? jag vet men det var rätt mysgt ändå:)
På kvällen hade vi gäster över på middag. De är nya i området och bilade hit med sitt flyttlast ända från Manhattan med en 20månaders bebis. Fråga mig inte hur de lyckaddes men här är de i alla fall. Barnen uppförde sig bra då vi alla var väldigt trötta efter den långa dagen så ingen orkade göra något bus som tur var. Huvudet fick äntligen möta kudden vid 12 och då checkade jag ut!
 
Söndag:
Idag planerade vi att ta det lungt med någon lättare aktivitet. Jag fick ta hand om barnen på morgonen helt själv i stort sett. Frukost och aktiviteter blandat med skyesamtal med mina underbara föräldrar (älskar er<3) sedan bar det av mot gymet igen. Vi spenderade omkring 3 timmar där. Först lite träning och sedan lite avslappning i poolen och jazzucin. Just nu är förälrarna på bio och jag har även fått ta hand om nattningen vilket går bättre för varje gång jag får göra det. Min kropp värker och det kommer förmodligen vara tio gånger värre imon men jag älskar det än då. Att äntligen få träna lite mer och verkligen trivas med familjen är en sån underbar känsla så det går inte att beskriva det mer än med ordet LYCKLIG! Imon är jag som tur var ledig så då ska jag äntligen sova lite och kanske dra iväg någonstans om jag finner någon energi 
 
Flickfotboll som sagt. Om man inte visste var bollen var så var det bara till och titta vart alla småtejer var:)
 
                                               Ja det är kallt på morgonen men värmen kommer så klart fram åt 11 tiden, Träning avklarad
                                               Mitt nya hem utanför hemmet
 
Mycket lyckad helg!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0