always remember

livet flyter på här borta men det är fortfarande jobbigt med hemlängtan och så...

I dag är det 11år sedan världen förändrades. För 11 år sedan kapades 19 terroriste 4 plan. Två av dem flögs in i det norra och södra tornet av world trade center (båda kollapsade inom tv timmar), ett plan träffade Pentagon och ett plan nåde aldrig sitt mål (vita huset) utan kraschade på ett fält en bit bort. Närmare 3000 människor miste sitt liv på grund av detta attentat och ännu fler fortsätter och mista sitt liv sedan denna dag på grund av olika tvister och krig. Att människan kan förmå sig att genomföra en sådan grym handling är för mig ofattbar. Men att vissa fortsätter och leva som om inget har hänt är nästan lika illa. Även vi från andra länder berörs av händelse av denna sort. Det är i sådana situationer som nationer går ihop och jobbar som en. Jag hoppas att vi en dag verkligen ska kunna leva som ett folk utan all osämja som idag tyvärr finns. För annars så har dessa 3000 människor dött förgäves och det kan inte vara fallet!

never forget
 
Hela dagen har man hört namnen från de som dog, och att vara ett stenkat ifrån dar det verkligen hände ger mig rysningar och jag hoppas att framtiden är ljusare!
 
Lite deprimerande inlägg men sådan är dagen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0