blow me away

Idag har jag haft fullt upp. Började jobba vid åtta, lekte lite med tjejen, vid tolv skulle vi iväg på hennes simlektion men då ville hon ta fram ett tidskrävande spel och när jag försökte förkara det för henne så fick hon spel. Till slut kom vi iväg med tjejens moster till simhallen som inte alls är som hemma i Sverige (hoppas dock jag kan hitta ett "riktigt" badhus så jag kan få simma lite längder). Efter lektionen, som bara var i en halvtimme, fick vi skynda oss till förjan där vp väntade för att ta med tjejen till connecticut, där resten av familjen är på hockeyturnering, vilket resulterade i att jag blev lämnad ensam! Åkte snabbt hem för att sedan åka till Smith haven mall, för att träffa två andra au pairer (en från Sverige(hon jag redan träffat) och en från syd afrika.) Lunchade först på cheescake factory:) GUUUUD va gott det var, men fick ta med mig hälften då jag inte orkade äta allt:P haha
Sedan spenderade vi de närmaste timmarna med att gå runt och shoppa lite också^^ köpte en top (ja mamma och pappa jag köpte en top!) och ett par joggingskor så nu ska jag försöka ta mig ut och utforska området för att se om det finns några bra joggingspår:)

Kan ju tillägga att de tydligen har utfärdat tornado varning här i NY:/ Och de må jag säga, det blåser rejält redan nu...varför väljer familjen att lämna mig ensam just denna natten?!
 


Kommentarer
Sari

Hahaha! ja, du lilla gumman! hur ska du få med dig allt hem sen...men det gör du rätt i shoppa loss ordentligt de e du värd;) Hörde av min far att det var orkan vindar i NY! Hoppas att du klarade dig undan;)Miss U Love U <3<3<3

Svar: det är väl ett mindre problem:P jag får bara shoppa lite fler väskor och vara snäll mot er så att ni kan betala för dem så att jag även får njuta av mina köp hemma i Sverige nångång<3
Emelie

2012-09-09 @ 10:44:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0