Glädje

Då var de bestämmt att jag ska flytta till en annan del av USA. Jag tänker inte säga vart det är (om något mot all förmodan skulle hända) men jag kan säga att jag kommer och behöva flyga dit. I slutet av nästa vecka kommer jag dock att sitta i ett nytt rum och då kommer jag och berätta vart det är:) haha förlåt men jag vill inte avslöja för mycket innan jag verkligen är i familjens hus.

Veckan har varit upp och ner.

Började med att gå på säsongens första football match som innehöll allt men framförallt orkestrar, cheerleding skolanda och vinst!

 
Den natten sov jag över hos underbara Emelie R då jag inte klarade av att vara kvar i huset. Nästa dag drog i in till den underbara staden men inte förens vi fått i oss lite go mat och en kopp te/kaffe. Förra gången vi var inne i NYC så gick vi mestadels i upper manhattan, denna gången var det lower manhattan som stod på schemat. Svensk godis/snacksbutk, body exhibition (sjukt att någon kan komma på och göra en sådan utställning), åkte amrikansk taxi och tunnelbana, försökte komma in på ground zero (men då de bygger om så måste man förboka ett pass med en speciell tid om man ska få komma in så vi gick bara utanför och såg istället det som byggs brevid) och andra underbara byggnader som måste ses för att förstå!  
 
 
 
Självklart blev det också en del shopping på bland annat "Forever 21" som är en helt underbar butik där man altid tycks hitta något att slösa sin lön på;)
annars har vardagarna isig varit rätt tråkig. känner bara att jag vill börja mitt nya liv vart det än må vara. Höjdpunkten var någ när jag fick utföra veckans goda gärning genom att rädda en miniminisköldpadda från att bli överkörd på garageuppfarten! Och ja den är liten och otroligt sööt<3
Nyss kom jag dock hem efter att ha spenderat eftermiddagen/kvällen med några andra au pairer i området. gick på bio (trouble with the curve) en okej film men lite långtråkig.
Nu säger jag godnatt och laddar för min sista vecka här:)
 


Kommentarer
raija

Åh så underbart att höra det blir bra ska du se.önskar dig all lycka på det nya stället.saknar dig kram moster<3

Svar: ja nu får vi verkligen hoppas att jag finner det jag vill ha med den nya familjen! jag saknar dig också underbara moster<3
Emelie

2012-09-30 @ 11:47:18
sari

Finner inga ord!!!är så glad för din skull, nu kan det bara bli bättre o framförallt se en annan del av USA <3 Älskar dig

Svar: och jag äskar dig<3
Emelie

2012-09-30 @ 12:33:20
janet

Vad underbart att höra Emelie, hoppas verkligen att detta ska bli bra det är du värd. Önskar dig all lycka denna gången. Ha det bra. Kram Janet

2012-10-01 @ 09:09:29
Johanna O

UNDERBART! snygg bild på dig emeliee <3

Svar: haha som om<3
Emelie

2012-10-02 @ 11:11:10
Emelie

Haha jag svarade på fel kommentar:P tack så mycket :)

2012-10-02 @ 15:09:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0