känn dig som hemma


Lite shopping blev det också
 
Dagarna ruller på här på andra sidan atlanten. Det första jag fick se när jag kom in i mitt nya rum var foton på min familj och mina vänner:) Jag blev så rörd över att jag alltid kan titta på dessa bilder och veta att jag har en liten bit av hemma med mig här.
 
Idag var första dagen då jag lämnade hemmet för att träffa en annan aupair i området. Hon kommer också från Sverige och tro det eller ej, hennes namn är också Emelie ^^ lite komiskt tycker jag haha. Jag fick också provköra en av bilarna som de har. Jag försår inte att man har stoppskyltar mitt på en huvudled. det är ju farligt istället för att ha väjningsskyltar som vi har hemma. Ingen stannar ändå helt och hållet.
 
Än så länge har jag inte satts i arbete på riktigt utan det börjar jag med först på tisdag, då även skolan börjar och deras nuvarande au pair lämnar oss. så förtillfället går jag bara brevid och försöker lära mig allt plus att jag hänger i deras pool. Japp, de har en pool i trädgården vilket jag totalt ÄLSKAR (och de som känner mig vet att det stämmer) :)
 
Men nu ska jag åter igen dra och hoppa i poolen;)
ha det bäst<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0