Hopp

Dagar som idag ger mig hopp om att jag en dag kommer lyckas som mamma. Jag gick upp med barnen, tog dem till skolan, tränade lite kickbox sen hem och vilade lite snabbt. Sen var det dags igen. Började med att se efter grabben medan vm tog tjejen på balletträning men efter det kom de hem och jag fick ta över medan vm åkte och jobbade (ja hon "jobbar varannan dag nu). Och jag måste säga det, barnen var små änglar idag! De hjälpte mig och städa upp deras saker utan att jag behövde tjata. En gång och de gjorde som jag bad dem plus att de "städade" sina rum. För femåringar så var det helt klart godkänt vad gäller städning. Detta gjorde mig enormt stolt och gav mig möjligheten att tvätta och organisera lite i grabbens rum.(Kanske kommer ta tjejens rum imorgon) Böcker, målarböcker och allt möjligt kom äntligen på rätt plats. Nu får vi bara se hur länge det är fint;) Middag, barn och sedan läggning med godnattsaga och jag kunde avsluta dagen med ett stort leende:D
Imorgon har jag sovmorgon plus att vi ska på teater, skönheten och odjuret.
Om jag klarar av att ta hand om någon annans tvillingar idag så kommer jag förhoppningsvis en dag och klara av och ta hand om mina egna barn. Så mycket som jag fick gjort idag tror jag inte jag sett min vm hinna med på typ en vecka! ;)
En dag har jag min egna bebis och jag längtar så efter den dagen. Som tur har jag ju kusinbarn som jag kan låna när jag kommer hem igen eller:)


Hemma har det också hänt endel de senaste veckorna. Min grymt duktiga bror är en riktig idrottskille. Han spelar just nu innebandy och har åter börjat med gokart. Hans innebandy lag etaberade sig upp till div 1. Kan ju tillägga att sista matchen så var Hampus en av målskyttarna. Han gjorde inte mindre än 5mål!!! Sen var han också i Klippan, Skåne, i helgen och körde sin premiärcomeback i gokart. Efter att inte kört på typ 4 år så väljer han att börja igen när jag inte är hemma. Fick blandade känslor när jag fick reda på detta men främst så är jag glad så länge han gör det han tycker om! Även om det ty inte varit en enda gokarttävling som jag inte hängt med på så får det väl gå, jag har till och med tittat på fler tävligar än han, specielt klippan cup som var tävlingen han åkte i helgen. Nåja för att komma till saken så kom han 7a av 25 förare. Mycket bra tycker jag med tanke på tiden han varit bort från tävlandet.
Kan helt enkelt säga att jag är mycket stolt över och ha dig som lillebror Hampus<3


Kommentarer
mamma

Underbara dotter!!!du e grym det har jag ju sagt hela tiden...övning ger färdighet:)Din brorsa har fått "blodad tand"...ska köra på lördag också i Kalmar! åker nog inte med då dem ska åka ca 03.00!!!!SUCK mina grabbar är inte normala hahah:) Love U Miss U

Svar: <3 det kan jag förstå att du inte gör men jag hade inte tvekat en sekund om jag haft möjligheten;)
Emelie

2013-04-09 @ 09:31:18
mamma

Haha!!! det vet jag att du hade gjort...Ps det var visst på sön

2013-04-10 @ 15:25:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0