Kamp och vuxentankar

 
Om jag inte lägger mig först i min säng så tar Annie (hunden) större delen av min säng. Hon må sött och gossig men hon kan verkligen bre ut sig i en stor säng trots att hon är så liten som hon är. Samma sak kan ske på morgonen, ligger man på ena sidan tar hon snabbt över sängen så man får anpassa sig efter henne;) Haha jag vet att jag bara kan flytta henne så jag får väl skylla mig själv.Hon är så söt när hon sovere så jag vill inte störa henne, oftast flyttar hon ändå på sig efter ett tag så jag får tillbaka "min" säng!!!
 
Idag hade jag ännu ett samtal med min vm om hur jag kommer att göra när mitt år är över. Vill jag stanna eller vill jag åka hem?! Jag har länge inte tvekat över att åka hem när mitt år är över, visst jag vill resa någon vecka efter att jag är klar här i Usa men planen har alltid varit att komma hem till Sverige någon gång i september. Men sen så tänker man på vilken underbar familj jag jar kommit till här och det känns konstigt att jag en dag, väldigt snart, ska lämna dem. Så skulle man kanske stanna här ett tag till? Tanken har inte riktigt funnits i mitt huvud tidigare men nu ha tanken väckts. Men än så länge är det inte särskilt sannolikt (så ni kan andas ut mamma och pappa)
Även om det känns läskigt att komma hem igen för gått, att verkligen stiga in i vuxnvärlden så är det också rätt spännande. Mitt är som au pair har på sätt och viss varit mitt sätt att rymma från verkligheten samtidigt som jag utvecklas som person på alla möjliga sätt. Jag har nu kollat runt lite på Ikeas hemsida och jag längtar så sjukt mycket efter att komma hem och få möjligheten att inreda min egen lägenhet. Dock kommer jag nog att bo hemma ett tag till men inom några år hoppas jag på att jag mitt egna hem där jag kan bestämma.
 
Det känns som om jag tänker mer och mer på detta ju närmare jag kommer slutet av mitt år. Jag har trots allt bara sommaren kvar sen är jag hemma:O haha men denna sommaren kommer vara fylld med äventyr och jag längtar så tills det börjar!
Samma stad, samma tjej olika tankar...
<3
 
 


Kommentarer
mamma

Åjåj!!!så snäll som du är så är det inte konstigt att Annie väljer din säng:)Stanna eller åka hem....de e den stora frågan! vilket du än väljer så stöttar jag o pappa dig! vi finns ju alltid kvar...medans USA! barnen, hunden o din VF tar slut för gott!!!! Du måste verkligen fundera vilket du vill göra o vad som känns bäst/rätt <3

Love u Miss U <3<3<3

Svar: ja jag får ta och tänka över detta så att jag gör rätt beslut för mig! love u<333
Emelie

2013-04-24 @ 11:06:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0