Spring break

Vårlovet börjar äntligen gå mot sitt slut. Vi har inte gjort så specielt mycket men jag har ändå jobbat näst in till hela tiden. Mycket på grund av att vm håller på och ska starta ett eget företag och det öppnar imon, 1 April. Jag och barnen har dock försökt och få tiden och gå på bästa möjliga sätt. Vi har haft playdates, träffat deras faster och kusin på tre månader, byggt slott, badat och jag har såklart tränat. Det är så skönt att vara tillbaka i gymmet efter lite uppehåll. Sjukt hur beroende man kan bli av att träna, hade nästan abstinens sista dagarna i Sverige då jag inte "tränade" något. Visst gick jag mycket men det är något specielt med att ta på sig träningskläderna och se hur svettig man blir efter ett pass. Då kan jag vara nöjd med mig själv!
(Vi planterade morötter, blommor och vattenmelon. Får se om något lyckas)
 
Den 24 Mars var jag och tjejerna från au pairgänget ute på en hike. Kommer snart börja ta hikingklasser för att se lite av området och då kommer jag ha kameran i högsta hugg så bered er på "mycket" naturbilder:)
(De flesta från vårat gäng)
Föredetta Indianmark, Hananja posar fint för kameran)
(En ödla, men det kanske är svårt och se)
På kvällen tog vf med mig ut på middag för att fira min födelsedag:) Vi åkte till en all american restaurang. JAg har aldrig sett så stora hmburgare som de serverade där. Men som min vp säger "En riktig hamburgare kan man inte få i sig lätt med bara händerna" och det stämmer verkligen. Jag har provat lite olika hamburgerestauranger och den ena hamburgaren är större än den andra. Inte konstigt att majoriteten av den Amerikanske befolkningen är överviktiga. Själv klarar jag knappt av en halv portion innan jag måste be om en låda för att ta med mig maten!
(OVAN: Min burgare. UNDER: Min vp burgare med nötkött, pulled pork, bacon, och kycklingvingar. Kan ha gömt nått men ni fattar, de är STORA!!! )
(Jag kunde inte ens stänga min låda så vår servetris fick ge mig ett gummiband! Förstår ni nu!?)
(Överallt på väggarna fanns det rolig tavlor, en riktig amerikansk känsla fick jag här och jag kommer verkligen och komma tillbaka)
Helt plötsligt hörde jag hur någon började sjunga HAPPY BIRTHDAY! Då kom personalen in med glasstårta och jag blev så glad och överaskad:D Helt klart en underbar familj jag bor hos och det går inte en dag utan att jag glädjs åt att vara au pair och framförallt att jag bytte familj. Visst jag har mina dagar då jag frågar varför jag gör detta men så kommer det stunder som dessa som är sådana tydliga svar. Jag älskar barn och jag älskar USA. Detta är jag som förverkligar min största dröm och lever livet!
(20 år and still happy as a kid)
(Tårta på tallriken, underbart värdbarn, vad mer kan man begära?)
 
 


Kommentarer
Pappa och Manna

Inte illa att ha två födelsedagsfiranden. Härliga bilder som vanligt. Ha en go vecka nu så hörs vi
Puss och Kram
Mamma & Pappa

Svar: Ja det var riktigt trevligt:) Tack så mycket<3
PUSS OCH KRAM<3<3<3
Emelie

2013-04-01 @ 22:03:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0