Tandfen

Efter att tjejen länge har haft lösa tänder så föll idag den första tanden ut. Vi hade åkt hem för att packa lite fika för att åka till en park. Hon sa att hon ville ta med sin tandask ifall hon skulle tappa någon tand. (Hon har gjort detta rätt ofta den senaste tiden då hon haft två extremt lösa tänder!) Vi packade in allt i bilen och åkte iväg. Det första som händer när vi kommer till parken och hon stiger ut bilen så tjuter hon "I lost a tooth!!!" Jag och vm blev så glada och började fota en mycket chockad och glad tjej:D Jag minns själv hur glad jag blev när jag tappade min första tand, dock så mins jag att det blödde rätt mycket men så blev det inte för tjejen, den bara hoppade ur munnen och hamnade i hennes hand:) När vi väl kom hem så skulle hon lägga tanden under kudden men då hittade vi inte tanden någonstans. Vi letade som dårar i hennes rum, hennes väska och i bilen men vi fann den ingenstanns! Tillslut gick mamman in och tog bort alla filtar från tjejens säng och pang så föll den till golvet. Det var extremt tur för hur kan tandfen komma om du inte har en tand att ge henne;)
 
Vi var som sagt vid en park hela dagen idag. Började med att mata fåglar och sedan leka tills vi inte orkade med det mer. Väl hemma igen var det bara till och göra sig iordning för natten. Passade även på att få baren och städa upp lite lätt i huset. När man hjälps åt går det mycket fortare och om man försöker att göra det så ofta som möjligt så blir det som tur inte så mycket som behövs göras varje gång:) Visst är jag smart:P Inte för att jag själv tänkte så när jag var 5 men man kan ju alltid försöka föregå med gått exempel och hoppas att de lär sig.  
(En fantastisk dag med fantastiska barn!)
<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0