Vad hände med våren? :)

Ja tro nu inte att vintern har kommit för jag tror nog inte människorna här vet vad vinter verklign är. Jag kom hit, det blev en chockartad värmevåg (två gånger om jag inte minns fel) sen kom våren och lite höst förra månaden, vår igen och nu har vi i stort sett gått över till sommar! Det är nästan så varmt att man inte kan vara ute, men bara nästan! Jag älskar värmen även om lufen just nu står helt still. Ingen bris eller skugga där man kan svalka sig men jag antar att det är därför man har en pool. Dagarna framöver kommer i stortsett spenderas vid poolen (eller något annat vattentillhåll) men jag klagar inte. Det är så här det ska vara när man är au pair;) I går var en fantastisk dag, Zumba på morgonen, vilade lite och sen spenderade jag och barnen tre timmar vid poolen ínnan vi gjorde oss i ordning för att åka till några vänner på barbecue. Det är dagar som denna som jag är så enormt tacksam över att jag lyckades ta mig igenom rematchen och inte blev kvar där eller gav upp och åkte hem. Jag var fast besluten att leva min dröm och det är precis vad jag gör nu, varje dag!!! Mamman i familjen som vi var hos på kvällen gav mig en långklänning från billabong (de har verkligen blivit mina vänner också för vem ger någon en klänning gratis?!).
 
Idag började en ny vecka och jag började den på bästa sätt med kickbox. Sen körde jag min vm till hennes jobb på gymmet för att sedan spendera lite tid och pengar på shopping:D Eftersom jag inte fick köpa nått när jag var inne i SF förra helgen och har faktiskt inte handlat så mycket här så ansåg jag att jag förtjändade detta:) Nu längtar jag tills nästa gång jag kan hinna med lite shopping.
Kvällen var lugn och barnen gick till sängs tidigare än vanligt då värmen verkligen tar på energin.
 
Hoppas ni njuter där hemma av eran så kallade vår;)
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Härliga bilder ser faktiskt inte redigerade ut. Här är det fortfarande just vår igår regnade det som spön i backen men det ska la bli bättre. Lev nu livet och ha det bäst

Svar: det är ju tur att de inte ser redigerade ut då de inte är redigerade. All natural;)ha det bäst pappsi<3
Emelie

2013-04-24 @ 05:30:22
pappa

Anonym var jag inte det skall vara Pappsen

2013-04-24 @ 05:31:50
Mamma

Duktig tjej! Shoppa är bra för själen...Denna veckan har varit bedrövlig...stormat o regnat som bara den :) Love U

2013-04-26 @ 17:39:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0