Helgen

På fredagen var barnen lediga ifrån skolan då det var Lincolns day och vi spenderade dagen vid kusten:)
 
Lödagen gick jag upp med barnen på mprgonen men tog ledigt några timmar under dagen. På eftermiddagen fortsatte jag och jobba då föräldrarna ville gå ut och umgås lite. Jag och barnen hade då först glasscafe på garageuppfarten sedan drog vi iväg till två olika parker och lekte resten av dagen. Även om killen ibland satt med sin nexusplatta så deltog han även i lekandet. Speciellt när jag jagade dem båda på klätterställningen.
 
 
Lite bilder ifrån i söndags då vi åkte på utfykt till Cloverdales citrusfair. Vädret var kanon och jag gick runt i shorts och t-shirt och bättrade på min bränna med en temperatur runt 25C.
Idag på förmiddagen medans jag var i mitt rum och tog det lugnt ropade min vm på mig och sa att vi hade något i huset. Jag frågade om ddet var något läskigt och hon bara nej och sen såg jag att en liten fågel hade hittat in. Efter många om och men fick vi ut fågeln, dock var den så chockad att den inte flög till en början men efter en halvtimme flög den som tur var iväg:)
 
Som vanligt på onsdagar hade jag zumba på skolan i Santa Rosa. Då jag var lite tidig tittade jag runt på anslagstavlorna och hittade denna lapp. Host families drog mina ögon till sig och sen såg jag att det handlade om svenska elever. Av alla skolor i världen och inte minst i Usa och av alla städer i Sverige så visar det sig att lilla Borås är vänort/vänskola med Sveneriksongymnasiet. Om man inte redan visste att världen var liten så har jag nu konstaterat detta! Även en av min brors kompisar är med i deltagande haha
 
IT IS A SMALL WORLD!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0