Våren står i blom

Ja nu kan man verkligen säga att våren har kommit för att stanna. Vi fick ett snabbesök av vinterna förra tisdagen men det varade i ca 5minuter men regn och blåst. Nu är solen dock framme varje dag och med temperaturer mellan 20-25 så kan man inte klaga. När även vissa vildblommor har börjat titta fram så blir man varm i hela kroppen. Idag passade det därför bra med en morgonpromenad i skogen efter att jag släppt av banen vid skolan.
 
 
Jag tränar och lever vidare mitt liv som aupair utan större förändringar vilket leder till lite bloggande för hur kul är det att bara skriva "Idag tränade jag, idag jobbade jag" och samma sak om och om igen. Idag har jag varit borta ifrån Sverige i 6månader. Att det kan och gått så fort men samtidigt så enormt långsamt. Ibland känns det som om man bara står och trampar utan att något roligt händer och sen helt plötsligt händer allt på en och samma gång! Om 9 dagar sätter jag mig på ett plan hem för att träffa familj och vänner och fira min 20-årsdag. Gud tänk att jag blir 20 om ca 2veckor. Känns som igår man gick hos dagmamma Maja och jag köpte min första väska inför första dagen i skolan. Livet går så fort och ibland skulle man bara vilja pausa allt och se tillbaka på alla fantastiska ögonblick man gått igenom.
 


Kommentarer
mamma

VÅÅR...vilka fina foton gumman! här hemma finns inget sånt än!däremot har vi faktiskt fått känna på våren den här veckan..+8 de du. Puss

Svar: Tack mamma, det finns ju vår och och så finns de VÅR:) längtar<3
Emelie

2013-03-02 @ 09:56:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0