Lätt hjärnskakning

Helgen som var var jag och vp ensamma med barnen medan vm åkte på lite semester med en vän. Allt gick bra och på söndagen började jag dagen med zumba på colleget i Santa Rosa. Glad och pigg kom man hem och möts av glada barn. Jag går upp duschar och rätt som det är hör jag tjejen börja gråtta. Jag tänker inte mer på det då vp är med henne, utan fortsätter och ta på mig kläderna. Sedan knackar han dock på dörren och då visar det sig att tjejen slagit upp ett jack mellan ögonen och han behöver min hjälp med att trösta henne och hålla henne medans han limmade ihop jacket. Det var inte mer med det. Jag gosade med henne och vi tttade på film. Efter ett tag så råkade någon av barnen släppa in katten och då hon bajsar på kläder som ligger framme har vi henne ute så mycket som möjligt. Jag skulle då släppa ut henne och just som jag släpper ner henne och samtidigt har huvudet ute så stänger tjejen igen dörren med all kraft hon har. Mitt huvud kläms då fast och det gör så in i h*lvete ont. Vp ser allt och hjälper mig som tur med is och värktabletter. Han skickar upp mig till mitt rum för vila medans han tar med barnen till gymmet så jag får vila lite. Väldigt skönt! (Skämtade med vp att först skadade tjejen sig sedan jag nu är bara frågan om vem som ska skada sig härnäst men han bara INGEN skadar sig mer nu!) Har int i huvudet hela dagen och på kvällen har vi gäster över. En av dem jobbade med, ja jag vet inte vad det var hon egentligen jobbade med men det innebar typ att om någon varit i en bilolycka så kan hon flytta tillbaka skalbenen där de ska vara med hjälp av ryggmärgsvätskan. Så jag lägger mig på golvet så hon kan massera mitt huvud och det första hon frågar är om jag varit i en bilolycka nyligen. Jag bara nej aldrig men jag fick en rejäl smäll från dörren som sagt. Iaf efter lite masserande så börjar det brännas som bara den bakom örat och då visar det sig att jag haft en nerv som varit i kläm men nu "befriats". För att avsluta denna hemska insident kan jag ju säga att det funkade och nu har jag näst intill inga käningar och jag är lycklig för jag har fått tillbaka min kamera igen (se tidigare inlägg)
Godnatt
36Dagar kvar:D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0