Pippi, kickboxning och magsjuka

Så kan man enklast sammanfatta de senaste dagarna. Hittade en pippi långstrump film på biblioteket och tog med den hem och visade för familjen. Föräldrarna visste självklart vem hon var. Trodde de iaf. De på står sig inte veta att hon kommer från Sverige och våran kära Astrid Lindgren! Fick ta ett redigt snack med dem och förklara att hon inte är engelsk eller amrikansk utan faktiskt svensk. Lite roligt är det ändå att de såg henne när de var små:)
Gick igår på mitt första kickboxningspass (då jag tog barnen till skolan så passar man ju också på och träna lite på morgonen). Det var sjukt kul och jag kommer definitivt och göra det igen. Så fort min träningsvärk har gått över för gud vad ont jag har haft i kroppen idag! Men det är väl ett gott tecken på att träningen funkade och att jag använde muskler som jag inte tränat för och inte riktigt visste att jag hade kanske;)
Imorse vaknade jag upp som vanligt efter sovmorgon vid 9tiden. Skypade lite med mina föräldrar men när jag gick ner för att äta frukost ser jag att tjejens ryggsäck fortfarande är hemma. Jag går till köket och där finner jag bådas lunchväskor. Funderade ett tag på varför dessa var hemma. Gjorde min frukost, gick upp och just som jag ska till och messa vm så skriver hon till mig att hon är på väg hem frfån doktorn med tjejen. (Killen är dock i skolan) Det visar sig att tjejen vaknade upp och spyde och fortsätte göra det hela morgonen. Vm tog henne till läkaren och de säger att hon har något virus i sig. Vm är nu dock orolig att det ska leda till influensan som endel barn har dött av här. När de kommer hem sover tjejen och jag pratar lite med vm. Tillslut åker jag och tränar lite snabbt för jag vet att eftermiddagen kommer bli hektiskt då vi ska vara barnvakt och behöver komma ut från huset lite. När jag kommer hem så har tjejen kvicknat till en hel del och vi bestämmer oss för att baka lite. Men det slutar med att hon helt plötsligt stelnar till och värk i magen. Resten av dagen spenderar hon framför tv och är het utslagen. Hon ligger just nu med 40 graders feber och alla är vi oroliga för henne. Dels att vi andra också ska få det hon har men också att hon gick från dålig till okej och nu är ännu sämre. Hoppas på att allt blir bättre tills imon.

Där fick ni en snabbis av vad som händer här. Har insett att vintern inte är en så rolig tid att blogga under. Det händer inte så mycket, om man då inte åker iväg och har nått att blogga om på det sättet, men överlag är det en rätt tråkig period här. Regnigt och lerigt. Ingen snö att leka med och i. Snart kommer dock våren och då kan man göra mycket mer ute och då kommer förhoppningsvis bloggandet och öka men tills dess får ni stå ut med halvdant bloggande, det betyder inte att jag glömt er där hemma;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0