Sunset

Ja igår så "firade" jag 150 dagar i USA. Planerade då att lägga upp ett inlägg med bilder ifrån i måndags då det var Martin Luter Jr day här och barnen var lediga från skolan. Vi spenderade förmiddagen hemma men på eftermidagen åkte vi till kusten och jag fick se ännu en otrolig solnedgång. Man kan verkligen aldrig tröttna på solen, vatten och landskapet som finns här. Den helgen hade de tydligen några av årets största vågo här på västkusten. Vågorna vid Bodega var runt 3m höga men mer söderut är vågorna runt 3 gånger så stora. De skulle alltså kunna skölja bort ett tvåvåninghus hur lätt som helst. När man står vid stranden och ser dessa vågor förstår man knappt vilken kraft och makt vatten och framförallt havet har. Man kan inte kontrollera det på något sätt. Bara stå brevid och vara helt förtrollad.
 
Jag kan ju då också meddela att jag den 9 Mars kommer komma hem till Sverige för att ha lite semester. Känns så konstigt att åka hem och ha semester men det ska bli sjukt skönt att komma hem en vecka och träffa familj och vänner igen! Saknar er alla sjukt mycket!
Det kunde gå från att vara helt stilla till meter höga vågor på några sekunder
Denna gång är det inte surfare som ni ser utan faktiskt sälar och uttrar.


Kommentarer
Sari

Som vanligt helt underbara foton....Du är grym :)
Ska bli så skönt att få krama/skratta o gråta tillsammans med dig, för att inte tala om maten vi ska laga! Kommer att att fullt upp den veckan <3
Love U

Svar: Tackar och jag säger som vanligt att fotona är inget jämfört med att se allt in real life!!! ja det kommer verkligen och bli en känsloladdad vecka<3<3<3
Emelie

2013-01-28 @ 10:48:18
Amanda

ÅÅH Emelie då måste vi ses!!
Hampus berättade detta för mig när jag träffade honom för en vecka sedan :-)


Svar: Klart vi kan ses! måste träffa så många som möjligt under de få dagar som jag är hemma. men hellre få dagar än inte alls;)
Emelie

2013-01-28 @ 13:40:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0