Tjejtid

Då var denna skolvecka över och helgen väntar åter. Efter att ha hämtat barnen från skolan och åkt hem en stund bestämde jag mig för att ta med mig tjejen till biblioteket för att hyra lite filmer inför fredagsmyset. Efter det gick vi till BR, en berömd glasskedja och gottade oss lite. Amerikaner är helt besatta med att veta hur mycket kalorier de äter hela tiden så i varje meny på restauranger så skriver de hur mycket kalorier maten innehåller. Visst det kan vara bra ibland men när man ska äta glass vill man inte se hur pass onyttig man faktiskt är... haha tur är väl då att jag tränar som jag gör och att jag åter ska träna imorgon:)
Efter att vi gottat oss ett tag så åkte vi runt i staden och gjorde lite små ärenden och hade det trevligt. När vi väl kom hem fick vi gäster över och det var en massa spring fram och tillbaka för att se till så att de fick mat och fick se på film innan äntligen vi vuxna kunde sätta oss ner och andas lite innan det åter var dags att förberede barnen för natten. Märker att även barnen fortfarande är helt slut efter förra veckan. Hoppas att de sover länge imon då det är jag som ska upp med dem... Gud vad jag också behöver sova! Somnar vid 1-2 Nästan varje natt denna veckan och sover visserligen till 10-11 men det är riktigt jobbigt när det är min tur att gå upp med barnen.
 
Puss och kram alla där hemma.


Kommentarer
Janet

Många kramar till dig Emelie, alltid lika faccinerande att läsa vad du skriver och även fina bilder som du tar. Tråkigt att läsa att din kamera är borta ? kan det vara sådan tur att du har hittat den ? Ha det bra.

Svar: Tack Janet:) Nej än har jag inte hittat den. var i kontakt med hotellet vi sov vid idag och de skulle ringa tillbaka om de har den. Rätt jobbigt att tappa viktiga saker hela tiden:( hoppas allt är bra med dig och jan. Ha det bra:)
Emelie

2013-01-13 @ 17:06:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0