Värme!!!

Jag har lovat mig själv att jag inte ska klaga över värmen men idag var det uppe vid 36grader enligt termometern i bilen! Man är rätt glad när familjen man bor hos och lever med har en egen pool dagar som dessa. Man kan verkligen inte vara ute om man inte ligger i vattnet så jag har tyvärr inte lyckats så bra med brännan. Klart jag har blivit lite brun men det är ju fortfarande bara börja på Maj:) Hör att ni börjar få lite värme där hemma också, 15 grader;) haha
 
Värmen här är inte alltid så bra. Enligt nyheterna är torkan "6veckor för tidig". Skogsbränder härjar runt om i Kaliforninen och det har varit två i "närheten" av oss. Man känner det på doften och kan se hur himmlen täcks av en hinna av rök. Man kan ju undra vart denna sommar kommer och sluta om värmen är "6veckor för tidig" och stora fält brinner upp. Hoppas bara jag inte brinner upp;)
 
Natten som var hade jag svårt och sova så jag kollade runt lite på min mobil när jag helt plötsligt fick ett mejl från Au pair organisationen. Där berättade dem om hur mitt år går mot sitt slut och att jag nu innan den 1 Juni måste begära min hemresa. Mindre än 4 månader har jag kvar av mitt liv som au pair innan jag kommer hem och börjar ett nytt liv som någon annan, vem vet jag inte...
Känns iaf sjukt läskigt och konstigt och veta att jag snart kommer och vara hemma igen för gått denna gången. Nu behöver jag bara lista ut vad jag vill göra under min resemånad. Med mitt visum har jag rätt till att resa i 30 dagar efter att mitt år tar slut innan jag måste åka hem.  
 
Saknar er där hemma, lämna gärna kommentarer om saker ni vill att jag ska skriva om. Alltid kul och läsa att folk läser det jag skriver och att jag inte bara skriver för mig själv även då detta egentligen är en öppen dagbok
 
Kram<3


Kommentarer
anki

Oj vad du är bra på att skriva Emelie.Jag har inte läst på ett tag nu men vad roligt att höra hur du har det.Bra tolkar jag det som,men ja det verkar ju vara lite i det varmaste laget nu. Idag har dom lovat en fin dag med värme här så jag tänkte plantera lite blommor.Vågar nog tro att frosten är över nu iallafall.Igår var vi i Sätila tillsammans med Malin,Fredrik,Alva på kosläpp.5000pers som tittade på när 50kor kom ut på grönbete,helt galet men ändå trevligt.Ha det gott nu,tänker på dig och akta dig för bränderna som härjar hos er.Många kramar från faster.

Svar: tack så mycket faster. Det går upp och ner med mitt skrivande, försöker och ha ett inlägg i veckan minst men gärna flera:) vad mysigt det låter med koutsläppet:)
Ja jag ska se till och hålla mig borta ifrån bränderna;)
Emelie

2013-05-05 @ 09:20:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieausa.blogg.se

skoltrött -> bli Au pair

RSS 2.0